آغاز مرحله‌ی انتخاب آثار رویداد ملی داستان گوهر 

دبیر رویداد ملی داستان گوهر از آغاز مرحله‌ انتخاب آثار نویسندگان در بخش کارگاهی رویداد ملی داستان گوهر خبر داد.
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر :  ۳۵۰۴۰۰
آغاز مرحله‌ی انتخاب آثار رویداد ملی داستان گوهر 

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، فاطمه مهرابی، دبیر رویداد ملی داستان گوهر از آغاز مرحله‌ انتخاب آثار نویسندگان در بخش کارگاهی رویداد ملی داستان گوهر خبر داد و گفت: حجم بالای آثار ارسال شده از سراسر کشور نشان از ظرفیت های پنهانِ این حوزه و به ویژه موضوع مبارزات زنان در دوران پهلوی برای روایت هرچه بیشتر دارد. 

وی عنوان کرد: از آنجا که جایگاه زن در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی همواره از موثر ترین و نقش آفرین ترین جایگاه ها بوده است، به عدد زن هایی که در آن روزگار زیسته اند می توان داستان ها و روایت های بکر و ناگفته و بسیار شنیدنی  از این موضوع را روایت کرد، بویژه از زنانِ استان البرز که همواره در راه انقلاب اسلامی پیشرو بوده اند. 

دبیر رویداد ملی داستان گوهر بیان کرد: گوهر، آغاز راه روایت و داستان گوییِ متمرکز از مبارزات زنان خواهد بود. اختتامیه‌ این رویداد در روز ۲۱ تیر ماه همزمان با سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد؛ سالروز قیامی علیه ظلم پهلوی که زنان در آن نقشی ماندگار و ویژه ایفا کردند. 

مهرابی عنوان کرد: نویسندگانِ ۱۵ اثر از میان آثار ارسال شده انتخاب و به کارگاهی برای بازنویسی اثر با هدایت اساتید برجسته‌ کشوری در حوزه‌ داستان نویسی، دعوت خواهند شد. سمیه عالمی، سیده عذرا موسوی و احسان قائدی از نامداران و اساتید برجسته داستان و روایت راهبران و داوران این رویداد هستند. 

وی اظهار کرد: در بخش اختتامیه‌ رویداد سه اثر از بین آثار نهایی و بازنویسی شده به عنوان آثار برگزیده انتخاب خواهند شد و به نویسندگانی که مقام اول تا سوم را کسب کنند جوایزی اهدا می شود. جوایز نفر اول تا سوم این رویداد به ترتیب ۵ میلیون تومان، ۳ میلیون و ۲ میلیون تومان است. 

شایان ذکر است در نهایت هر ۱۵ اثر منتخب در مجموعه‌ کتابی از سوی حوزه هنری استان البرز منتشر خواهد شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر